Lønnet trainee-stilling
Periode: Oppstart i april, varighet til medio oktober. Fleksibel arbeidstid
Stillingen utgjør ca. 5 månedsverk i perioden
Søknadsfrist: onsdag 3. april
The Oslo Way er en gjeng kommunikasjonsfolk som brenner for å skape, utvikle og gjennomføre gode idéer og strategier som gjør deg sterkere og tydeligere i møte med publikum.
by:Larm-festivalen har siden starten i 1998 vært en av Norges beste utstillingsvinduer for ny musikk, og den viktigste møteplassen for nordisk musikkbransje. Hvert år presenterer by:Larm over 100 fremadstormende artister på festivalprogrammet, i tillegg til å arrangere en konferanse for musikkbransjen på dagtid. I 2024 arrangeres by:Larm 12.- 14. september.
Vi ser etter en engasjert og kreativ kommunikatør til en spennende trainee-stilling hos en av våre kunder: by:Larm. Som trainee vil du i oppstarten inngå i team med The Oslo Way, før du gradvis får mer ansvar i kundeforholdet. Vi er med som hjelperyttere hele veien til mål. Stillingen inkluderer kommunikasjonsarbeid og markedsføring, fra å utarbeide tekster til nettside og nyhetsbrev, til innhold i sosiale medier og arbeid med kampanjer.
Dette er et spennende prosjekt med mulighet for å bygge et godt nettverk i musikkbransjen.
Hvem er du?
- Lidenskapelig opptatt av algoritmer, kommunikasjon og kreativ innholdsproduksjon
- Strategisk og effektiv
- Elsker musikk og kultur
- Jobber godt i team, men også selvstendig
- Er interessert og god til å få ut budskap gjennom tekster, bilder og video.
- Personlig egenhet vil vektlegges
Kvalifikasjoner:
- Utdanning innen kommunikasjon eller markedsføring er en fordel, men erfaring veier opp for utdannelse
- Interesse for kreativt innholdsproduksjon
- Kjennskap til Tiktok, Meta og Snap
- Erfaring med videoproduksjon/klipping
- Du må gjerne studere ved siden av, fleksibel arbeidstid
- God i både norsk og engelsk skriftlig og muntlig
Vi tilbyr:
- En spennende mulighet til å gjøre videre karriere innen kulturlivet
- Mulighet til å jobbe med en høyt respektert merkevare i norsk musikkbransje
- Godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
- Profesjonell bistand samtidig som selvstendig stilling
- Skape din egen arbeidsplass; det du ikke kan, lærer vi deg eller avlaster deg med
Lønn etter avtale, fleksibel arbeidstid
Send oss noen ord om hvorfor du kan være riktig kandidat, samt CV til rannveig.lie@theosloway.no
Siden 2021 til 2023 har fotofestivalen Oslo Negativ vokst fra 6 til 10,5 megapixel i besøk. Det er vi stolte av! Vi har fått stått for ide, gjennomføring og kommunikasjon. Det har vært skikkelig lærerikt og inspirerende.
Med fotofestivalen Oslo Negativ ønsket vi å øke fotointeressen i Oslos befolkning. I tett samarbeid med byens fotogallerier, institusjoner og organisasjoner kan vi si at festivalens tre første år har vært en suksess. De to første årene ble avviklet i et fraflyttet bibliotek (Det Gamle Biblioteket), mens i det tredje året flyttet vi inn på den gamle veterinærhøgskolen på Adamstuen.
I de historiske byggenes mange kriker, kroker og mørkerom har publikum blitt overrasket, engasjert og utfordret. Mye av magien til Oslo Negativ er bruken av nye rom som ikke tidligere har vist foto. Når typiske hvite gallerivegger erstattes med operasjonssaler, båser, lesesaler, lager og staller, med mer, skjer det noe med hvordan vi ser på fotografiet.
Publikum har fått komme inn i historiske bygg og fått tilgang som de tidligere ikke har hatt! Denne kombinasjonen mener vi er en viktig komponent til at festivalen har lykkes. Med historiske bygg følger også mange restriksjoner hva gjelder hva vi kan få gjøre. Kreative løsninger på oppheng, wayfinding og generell gjennomføring har vært den stor del av arbeidshverdagen.
Helt siden vi startet The Oslo Way, og lenge før det, har vi fått jobbe tett på alle som gjør Oslo til Oslo. Tett på festivaler, møteplasser og arrangører som skaper og tar i bruk nye områder av byen. De som går inn først og tar sjanser. Og som har latt oss fortelle historien, bygge og forvalte identitet og merkevaren som bare noen år etter er destinasjoner for tilreisende. Dette er områder som nå blir beskrevet som lokasjoner og identitetsmarkører av utbyggere og eiendomsselskaper, som ser byen i større linjer.
I The Oslo Way er vi stolte av at vi får kombinere strategisk arbeid med selskapene som jobber langsiktig, i kombinasjon med aktørene på gateplan, de sosiale møteplassene og «bygulv»-aktørene.
De siste to årene har vi også fått jobbe med Norges viktigste konferanse for alle som er opptatt av nettopp byutvikling, Oslo Urban Week. Gjennom tre dager har de ulike partene i byens utvikling fått faglig påfyll og delt erfaringer. Her har vi jobbet tett med aktørene som ser de store linjene i utbygging, og som tilrettelegger områdene med identitetsmarkører. Det har vært en veldig verdifull innsikt og ikke minst; betryggende å kjenne at byens puls banker helt opp til bevilgende myndigheter, selv om vi fortsatt kan se utlysninger som “her åpner et spennende konsept”. Det gjør det sjeldent da...
Varige og gode møteplasser kommer av behov, tydelighet og hjerte. Og sunn økonomisk drift kan kombineres med sjel, selv om løsningen ofte blir stordrift. Boutique-følelsen må komme av driftsmodell og ikke blodfattige kopier. At en fantastisk mathall i et transformert gammelt bad i Oslos mest pulserende gate blir en suksess er stas, men trenger ikke kopieres når det legges opp til puls andre steder i byen.
Kort oppsummert: Vi digger å få jobbe med og for Oslo, og bidrar mer enn gjerne videre med å tydeliggjøre innhold til en befolkning som bytter ut både København og Stockholm til fordel for en staycation i 24-timers byen Oslo. En grønnere, billigere og patriotisk helg i kulturbyen som alltid er i utvikling.
Når vi inngår samarbeid med noen, enten det er en artist eller noe helt annet, så er det alltid med et mål om å være en naturlig del av teamet. Være en hjelperytter som står ved våre favoritters side i deres ferd mot å nå sine drømmer. Det å bistå, representere, supplere og forvalte andres drømmer er noe vi ikke tar lett på. Det krever innsats, og et hode som alltid er påskrudd.
Dette har vært tanken bak The Oslo Way helt siden begynnelsen. Fra å være med og bygge helt fra da Trygve Skaug ble kjent som instapoet helt i starten, til den andre enden av skalaen når kapitler lukkes og ISÁK legger opp høsten 2023. Vi er med når artister som Ingrid Olava tar steget fra major labels til å selv ta styringen over sin egen karriere og musikk. Vi er med når våre neste stjerner formes, som når Metteson på rekordtid har tatt steget fra helt ukjent til allemannseie. Når Kaja Gunnufsen skal gjøre et etterlengtet comeback, eller når Days Of August skal lydsette episke øyeblikk i fotballhistorien.
Vi er veldig stolte av å være i teamet til alle de vi jobber med. Enten det er som promoagent, kommunikasjonsrådgiver eller manager – en voksen, en kreativ sparringspartner, eller bare en skulder å gråte på. Det viktigste er tilstedeværelse og et visjonært blikk. Noen som stiller spørsmål når du er for sikker, eller noen som stiller opp når motbakkene blir for lange.
Da Harald og Veslemøy Zwart skulle rulle ut sin tredje film om kællane, var The Oslo Way hjelperyttere for å skape mest mulig engasjement og oppmerksomhet i pressen.
En av aktivitetene Fredrikstad Kino og filmskaperne inviterte til, var den klassiske røde løperen, i ekte Hællæwood-stil. Presseoppmøtet var stort, og kjendisene mange. Nyheten om at Märthas Louise var med i filmen ble sluppet til VG, hvor klipp og nyhet ble sluppet på selve festdagen.
Samantha Fox sin deltakelse fikk vi plassert vi blant annet i stolen hos Lindmo. Med den personlige historien om norsk kjæreste, og det at Stian Thorbjørnsen (som også hadde en rolle i filmen) hadde plakaten av Samantha på gutterommet, ble det god TV.
Lokal presse, hvor engasjementet var megastort, var også en viktig del av dette, samtidig som riksmedia var viktig å engasjere slik at filmen ble oppdaget i hele landet.
Kællane og filmteamet dro også på en landsdekkende turné, hvor vi fikk til intervjuer i alle byene.
Rannveig har jobbet som publisisten til Harald Zwart i en årrekke, blant annet med den tidligere filmen om kællane, i tillegg til Karate Kid, Pink Panther 2 og The Mortal Instruments.
Filmen hadde premiere 1. april 2022.
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
Med et stødig overblikk, og en enorm arbeidskapasitet og gjennomslagskraft, var Rannveig med på å grunnlegge The Oslo Way i 2016. Siden da har hun som daglig leder vært med på å styre selskapet gjennom en trygg og solid vekst. En tendens til overtenning har blitt omgjort til en av hennes og selskapets store styrker til å kaste seg rundt og levere sterkt på kort varsel der det trengs. Lang og bred erfaring fra film- og kulturbransjen har gjort Rannveig til en av bransjens mest hardhudede og ressurssterke, som igjen har ført til en unik evne til å skape store øyeblikk og opplevelser.
Send mailEn av grunnleggerne av The Oslo Way, hvor engasjement, opplevelser og gode verdier er kjernen av virksomheten. Med et alltid påskrudd kreativt og visjonært hode, og et hjerte som brenner for å tenke stort, brenner for å spille på lag og brenner for å overgå forventninger. Formet av Oslo, men viktigst av alt har Oslo inspirert et tankesett, og blitt både en verktøykasse og et perspektiv som brukes til å skape historier og opplevelser. The Oslo Way var basert på lagspill allerede fra øyeblikket selskapet ble til, og Lars har spilt på lag med samtlige kunder og kollegaer helt fra starten. Det er nemlig slik alle vinner.
Send mailMed en sterk deadlinementalitet, et øye for detaljer, og kjempegod (kjempedårlig) humor til å bære kommunikasjon og prosjekter fremover, har Gustav siden dag én gjort seg uunnværlig i den stadig voksende gjengen i The Oslo Way. Med erfaring fra verdens største billettselskaper og en tilnærming til jobben som en konstant læring, er Gustav en ekte lagspiller. Oslogutt hele veien, men alltid med et sultent blikk vendt utover mot verden utenfor, både digitalt og fysisk. En meganerd hva gjelder digital markedsføring, akkurat en sånn du vil ha som din digitale hjelperytter.
Send mail